Nut én noodzaak van Employer Branding

Op dinsdag 3 april vindt de eerste editie van Business Awards Baronie van Breda plaats. Ditmaal is het thema ‘Employer Branding: Hoe sterk is uw werkgeversmerk?’. Ontdek hier het nut én de noodzaak van Employer Branding.

De economie trekt aan en organisaties hebben steeds vaker moeite met het aantrekken van nieuw talent. Werkgevers komen erachter dat hun vertrouwde aanpak niet meer werkt en zij hun imago moeten opvijzelen. Anno 2018 is Employer Branding daarom geen luxe meer, maar pure noodzaak. Op 3 april vindt in Breda de Business Awards Baronie van Breda plaats. Tijdens deze Awardshow wordt de beste onderneming van de regio gekozen. Deze winnende onderneming is onderscheidend op het gebied van Employer Branding.
 

Reputatie van uw organisatie

Wat betekent Employer Branding nu eigenlijk? Employer Branding is gericht op het verkrijgen van een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie in de mindset van (potentiële) medewerkers. Employer Branding gaat over de reputatie van uw organisatie op de arbeidsmarkt. Het doel? Het aantrekken én het behouden van de juiste medewerkers – of dit nu jonge talenten of ervaren professionals zijn. 
 

De vele voordelen van Employer Branding

Met het juiste, zorgvuldig opgebouwde imago vergroot u uw kansen op de arbeidsmarkt: het geeft u voorsprong op uw concurrenten. Zo zijn er diverse onderzoeken voorhanden waaruit het nut en de noodzaak van Employer Branding blijkt. Volgens deze onderzoeken kunt u als Employer Brand tot wel 10 procent op loonkosten besparen en betaalt u 20 tot 40 procent minder voor werving & selectie. Daarnaast ligt het verloop van medewerkers gemiddeld 28 procent lager bij bedrijven met een sterk werkgeversmerk.
 

In het kort brengt Employer Branding u de volgende voordelen:

  • U kunt sneller nieuwe medewerkers werven, waardoor u uw klanten een continue dienstverlening kunt garanderen;
  • Het verloop van talent is minder. U haalt niet alleen talent binnen, maar u slaagt er ook in de bestaande talenten binnen uw organisatie te behouden;
  • Er heerst een betere werksfeer binnen uw onderneming. Mits uiteraard uw branding ook echt ‘geladen’ is en overeenkomt met de werkelijkheid.
     

Employer Branding tijdens Business Awards Baronie van Breda

Business Awards Baronie van Breda wil ondernemerschap vieren en daarmee een actieve bijdrage leveren aan welvaart en welzijn in de regio. In een tijd dat de vraag naar goed opgeleid personeel stijgt – en de schaarste binnen bepaalde beroepsgroepen duidelijk merkbaar is – vormt het aantrekken én behouden van de juiste medewerkers een zeer belangrijke rol. Onderzoek toont aan dat zo’n 51 procent van de ondernemingen zich al op Employer Branding heeft toegelegd. Business Awards Baronie van Breda zet in op het verhogen van het aantal sterke werkgeversmerken en wil met het presenteren van enkele best practices de effectiviteit van de aanpak vergroten.
 

Inschrijven als kandidaat

Heeft uw organisatie een unieke Employer Branding-propositie en wilt u uw bekendheid als aantrekkelijke werkgever vergroten? Schrijf u dan in als kandidaat voor de Business Awards Baronie van Breda. U kunt u tot 24 januari inschrijven, dus wees er op tijd bij!